29 Ağustos 2006 Salı

Lor Tatlısı



Uzun zamandır blogu güncelleyemedik .
Zeynep tatildeydi, ben ise koşturmaya devam ediyorum. Ev, Cafe arası ve dısarıdaki işler derken bir yoğunluk, kargaşadır gidiyor.
Blogları gezemiyorum. Tarif ekleyemiyorum.
Bu gece azmettim yazacağım dedim.

Bu tatlıyı yapıp, dolabınıza koyun buz gibi servis yapın, bu sıcak havalarda bile nasıl serin ve hafif, şerbetli olmasına rağmen. Mutlaka deneyin derim.

Bu vesile ile hepinizin Zafer Bayramınızı Kutluyorum.
Tatlı tadında geçsin kutlamalarımız inşallah.

Bu kara bulutlar dağılsa diyorum artık Ülkemizin başından !...


Lor Tatlısı

malzemeler
o 1 kg. tatlı lor
o 4 adet yumurta
o 2,5 ÇK margarin
o 1 Çay kaşığı karbonat
o 5 kahve fincanı un

şerbet için;
o 6 su bardağı şeker
o 5 su bardağı su
o 1 çorba kaşığı limon suyu

yapılışı;
1. Lor peynirini ezerek pütürsüz bir hale getirin
2. Yumurtaların sarılarını ayıralım
3. Peynire, yumurta sarılarını, erimiş margarini, karbonat ve unu ekleyip yumuşak bir hamur yapalım
4. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp hafifçe üstünden bastıralım
5. Yağlanmış tepsiye dizelim , 180 derece fırında yaklaşık 35 - 40 dk. pişirelim
6. Tepsiyi fırına verdikten sonra hemen şerbeti yapalım
7. Tatlılar kızarınca tepsiyi çıkarıp kızgın haldeyken kaynar şerbeti dökelim
8. Üstünü hemen bir tepsi ile kapatalım ve soğumaya bırakalım
9. Servis ederken üstüne hindistan cevizi ile süsleyelim

Afiyet olsun,
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder