20 Ağustos 2006 Pazar

Patlıcan Silkme



Önce Hayırlı Kandiller diliyorum.
Miraç Kandiliniz Kutlu Olsun...
Ülkemiz ve Dünya için hayırlara vesile olsun inşallah.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Yaz aylarının serin ve pişme şeklinden dolayı son derece hafif bir sebze yemeği.
Evimde çokça yapardım, Cafe açılınca da Zeytinyağlı çeşidi olarak tezgaha yapmaya başladım. Aslında üzerine ya da yemeğin içine bir miktarda maydanoz serpmek çok yakışıyor. Ancak Cafe de yemek yiyenlerin zevkleri farklı olduğu için ben maydanoz serpmiyorum, sürekli aynı kişilere servis verdiğim için zamanla neyi nasıl tükettiklerini öğreniyorsunuz...

Bu sezon da bitmeden yayınlamak istedim. Zira bu hafta da oldukça koşturmalı geçti.
Ayrıca bir haftadır bilgisayarımda anlamadığım bir problem yaşıyorum, yemekvebiz mail grubumuzun ana sayfasında işlem yapamıyorum, blog sayfasına da resim yüklemek için epeyce uğraştım ?

Neyseki eşim yeni bir Lop Top alıyor , umarım onda bu sorunlar hal olur. Ve belki mevcut bilgisayarımı da Cafe ye taşırım. Orada İnternet bağlantısını çözebilirsem çok mutlu olacağım. Böylelikle eskisi gibi gün içinde de sizlerle ve yemekvebiz mail grubumla olacağım:) Geceden geceye maillere bakıp işlerinizi yapmaya çalışmak çok zor oluyor. Küçük bir yavrunuzda varsa eğer.

Lafı çok uzattım:) Tarifimiz aşağıda...

İyi bir hafta diliyorum hepinize, sağlıkla...


Patlıcan Silkme

malzemeler

o 5 adet patlıcan
o 6 adet domates
o 3 büyükçe soğan
o 7-8 diş sarımsak
o 5-6 sivri yeşil biber
o Zeytinyağı
o Tuz, karabiber


yapılışı


1. Patlıcanları alacalı soyalım

2. Büyüklüklerine göre uzunlamasına 2 ye veya 3 e, hatta 4 e bölelim. Ölçü olarak işaret parmağınızın uzunluğunda ve yaklaşık 2 parmak kalınlığında olmalı. Patlıcanların acısını almak için bol tuzlu suda en azından 10 dk. bekletelim.

3. Soğanları piyazlık keselim ( yarım ay şeklinde ) , domateslerin kabuklarını soyup rondodan geçirelim ya da rendeleyelim, sarımsakları ayıklayıp bütün bırakalım, biberleri temizleyip küp keselim.

4. Önce tenceremize zeytinyağımızı koyalım, ardından soğanların yarısını serelim

5. Üstüne patlıcanlarımızın yarısını dizip, domateslerimizin yarısını serelim, sarımsakları serpiştirelim ve biberleri ekleyelim.

6. Ve yine soğan, patlıcan, domates şeklinde işlemi yapıp tuz, karabiber ile tatlandıralım

7. Kısık ateşte pişmeye bırakalım. Tencereyi asla kasıkla karıştırmıyoruz, sallayarak dibini tutmasını engelliyoruz o kadar. Gerekirse 1-2 fincan sıcak su ilavesi ile pişmeye bırakıyoruz. Genelde domateslerin kendi suyu yeterli geliyor.


Afiyet Olsun,
Figen K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder