2 Ağustos 2006 Çarşamba

Kabak Çintmesi



Bu hafta evdeyim, Cafe 1 haftalığına tatile girdi.
Valla havalar cok sıcak su sıralar. İnsanın çoğu zaman yemek yapası gelmiyor.
Hoş biz Cafe de her daim yapıyoruz o ayrı:)

Evde kalınca mutfağa girmek istemedim nedense, evimi özlemişim, evde miskinlik yapmayı, evimi temizlemeyi vs. hepsini özlemişim. Hani nasılsa Pazartesi itibari ile yine yemeklerle fazlaca içli dışlı olacağım için midir bilemem ama mutfağa az giriyorum. Ki yapılacak onca tarif ayırdım ama? Oğluşum bol bol çizgi film izliyor TV de. Oda hem evi özlemiş hem de gündüz evde çizgi film izlemeyi.

Ben yine size hafif bir yemek – daha çok meze gibi gördüğüm yaz tarifi vereceğim. Rakı yanına, yada ana yemek olarak yanına bol yeşil salata ile sofranıza getirebileceğiniz bir tarif. Çok kolay.

Aslında ben her defasında salça ile yapmıyorum, Kabak Kavurma yaptığımda ertesi güne kaldıysa yine aynı şekilde sarımsaklı yoğurt ile karıştırıp öyle servis yapıyorum evde. Domatesli pişmiş hali de gayet güzel oluyor, Maksat kalanları değerlendirmek.


Kabak Çintmesi

Malzemeler
o 6 adet kabak
o 1 büyükçe kuru soğan
o 1 yk. Salça
o Tuz, karabiber, pul biber,
o Zeytinyağı
o Sarımsaklı Yoğurt

Yapılışı
1. Kabakları kazıyıp küp halinde kesiyoruz
2. Soğanları kıyıp zeytinyağında çok az kavuruyoruz ve salçayı ekleyip birlikte bir sure çeviriyoruz
3. Küp kesilmiş kabakları ekliyoruz , baharatlarla birlikte kendi suyunda bir sure pişmeye bırakıyoruz kısık ateşte.
4. Suyunu cekince , azıcık sıcak su eklemesi yapıp pişirmeye devam ediyoruz.
5. Pişip soğuduktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt döküp, sıvı yagda kırmızı pul biberi yakıp üstüne dokuyoruz.

Afiyet olsun,

Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder