6 Ağustos 2006 Pazar

Hashasli Mercimekli Borek

Merhaba

Yasadigim yerde hashas hemen hemen her mutfakta mevcut.
Cok kullaniliyor. Hashasli hamur isleri, ekmekler v.s .
Gectigimiz gunlerde komsumuz bana hashasli mercimekli borekten soz etti.
Merak ettigimi soyleyince yapip bana gosterecegini ve tattiracagini soyledi.
Bende sizler icin tarifi aldim ve goruntuledim. Lezzeti inanilmaz guzel.
Evde acilan yufkalarla yapilabildigi gibi hazir yufka ile de yapmak mumkun.
Komsum Fatma hanim hazir yufka ile yapti.



Malzemeler

300 gr Hashas
1 cay bardagi sivi yag
10 adet yufka ( sayi tercihe kalmis)
2 su bardagi haslanmis mercimek
1 adet kurusogan
½ yemek kasik domates salcasi
damak tadiniza gore tuz, karabiber, aci biber



Hazirlanisi

Yufkali isleme gecmeden once mercimekli harci hazirlayalim once.
Haslanmis mercimekleri siviyagda pempelesmis sogan ile birlestiriyoruz.
Biraz domates salcasi, tuz, karabiber ilave ediyoruz kavuruyoruz.
Ilimasi icin kenarda bekletiyoruz.

Hashasi sivi yag ile inceltiyoruz .
Sonra yufkayi tek kat aciyoruz.
Uzerine hashasi suruyoruz, ikinci yufkayi uzerine koyup sigara boregi gibi 8 e kesiyoruz. Kestigimiz dilimlere mercimekli harci yerlestirip kalinca sariyoruz.

Tepsiye dizdigimiz boreklerin uzerine yine hashasli karisimdan surup 180 C de isitilmis firina suruyoruz.
Uzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.
Yaklasik 35-40 dk da pisiyor.
Citir citir bir lezzet elde ediyorsunuz.


Komsum Fatma hanimada buradan tesekkur ediyorum yeniden.
Beni bu guzel borekle tanistirdigi icin.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder