18 Temmuz 2006 Salı

Fırın Poşetinde Tavuk




Eşimin yaşadığı bir takım ciddi hastalıkları oldu. O dönemlerde çok sıkı bir diyet uygulamak durumunda kaldık, öyle ki sadece ıspanak ve taze fasülye yiyebiliyordu ve havuc, patates sebze olarak, meyve ise yok denilebilirdi, kahvaltılıklar , kızartmalar vs. kısacası yiyebilecegi yiyecekler sayılı idi ki 10 u geçmedi tamamı.

İste o donemlerde ben aynı malzeme ile çeşitler üretmeye başladım .Fırın yemeklerini yoğun olarak yaptım , haşlama veya bu şekilde fırın poşetinde sebze, balık, tavuk pişirmeye başladım..

Hala zaman darlığında başvurdugum bir yontemdir, sadece zaman darlığı mı?

Diyet yapıyorsanız ideal, kızarmıyor vs. Direk kendi suyu ile pişiyor.

Poseti kilitledikten sonra kendi buharı ile pişiyor, bu sebeple poşete minik bir kesik atıyoruz ki yoğun buhar dısarı cıkabilsin.

Biz ailecek tavugun göğüs kısmını seviyoruz, siz istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.
Baget, but, kalça .
Çünkü göğüsle yapılınca bir miktar kuru kalıyor gibi, hos biz seviyoruz ama.

Yada balıklarınızı yapabilirsiniz, istediğiniz sebzeleri harmanlayın ve koyun poşete , yarım saat sonra yemeğiniz hazır,

Bu resimleri gecen sene çekmiştim, gecen haftalarda yemekvebiz mail grubumuzdan soru gelmişti poşette pişirme ile ilgili, o zaman anımsadım bu resimleri draftta hala bekliyorlardı ?
Grupla paylaştım resimleri ama yine bloga yazamadım.

İkinci yılına girmeden yayınlasam iyi olacak dedim sonunda :)



Fırın Poşetinde Tavuk

Malzemeler
1 kg. tavuk göğsü - kuşbaşı
1-2 patates- küp doğranmıs
1-2 havuç – küp doğranmış
1 adet soğan – rondodan gecmiş
Küp kesilmiş domates
Tuz ve istenilen baharatlar


Yapılışı
Tüm malzemeleri bir kabın içinde karıştıralım, üstüne cok az zeytinyağı ilave edelim, baharatları ilave ettikten sonra fırın poşetine koyalım.

Posetin agzını kendi klipsi ile kapatalım ve posete minicik bir kesik atalım ,
200 derece fırında pişirelim,

Afiyet olsun,

Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder