12 Temmuz 2006 Çarşamba

Fistik Ezmeli Kurabiye

Merhaba

Çoğunluk bilir benim küçük yaramaz kurabiye canavarı. Mutfağımda sürekli
kurabiye bulunur onun için. İşte sizlere ZipZip kurabiyelerinden biri daha,
fistik ezmeli kurabiyeler. Bu kurabiyeleri cok seviyor, yaparken üzerlerine
çatalla kendi şekil veriyor. Sonra pişince sogumasini bile beklemeden
hemen sicak sicak basina geciyor.
Yapmasi kolay, lezzeti cok guzel, tavsiye ediyorum sizlere de.

Malzemeler:

1 kap kirilmis fistik
1/2 kap fistik ezmesi
1 kap esmer seker
1 yumurta
1 cay kasik kabartma tozu
60 gr. tereyag
2 kap un

Nasil mi Yaptim?

Tereyagini oda sicakliginda bekletiyorum biraz, sonra fistiklari rondoya koyuyorum,
cok ezmeden kiriyorum onlari, baska bir kap icine fistik ezmemi ilave ediyorum,
sekerimi, yagimi, yumurtami, kabartma tozumu, fistiklarimi ilave ediyorum, unu yavasca yediriyorum, hepsini iyice yogurup 1 saat kadar dinlendiriyorum, sonrasinda hamurlari yuvarlayip tepsiye yerlestiriyorum, uzerlerine catalla sekil veriyorum(uz), isitilmis firina suruyorum, rengi donunce firindan aliyorum, bu olcude 14 adet cikiyor,
bu tarifi cok uzun yillar once bir un paketinin arkasindan not almistim,
o zamandan beri yaparim firsat buldukca...
Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder