20 Mayıs 2005 Cuma

ZENCEFİLLİ KURABİYE



Yemekve_biz mail grubumuzda Sevgili arkadaşımız Sinem Güven vermişti bu tarifi, onun izniyle yayınlıyorum teşekkür ederim Sinem’cim. Ve Esra arkadaşımız deneyip te grubumuza yorum yaptığı gün tamam yapacağım dedim ve yaptım. İyi ki yapmışım. Çok güzel bir kurabiye / bisküvi oldu. Hatta bu tarifi oğlumla birlikte yapıp çeşitli kalıplarla kestik, kalp,yıldız, ay dede, papatya, kelebek vs. vs... Ancaaakk oğlumdan sadece kalpli şekiller kaldı:) Sevgili Eşim bana doğum günü hediyesi olarak cep telefonu almış , Nokia nın resim çeken modeli.Ve ben cep telefonum ile ilk kez bu kurabiyeleri çektim. E sonrası da geldi elbette.... Hiç olmazsa artık çok net olmasa da resim çekebileceğim:)
Bu işe en çok Zeynep cim sevinecek sanırım, zira bütün resimli tarifler ona kalacaktı:)
Eşimede teşekkür ederim...

ZENCEFİLLİ KURABİYE

Malzemeler

  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 50 gram margarin (erimiş )
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 tatlı kasığı zencefil
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 kahve fincanı pudra sekeri
Yapılışı
  • Tüm malzemeleri bir güzel karıştırıp,merdane ile açılacak bir hamur yapın.
  • Sonra ne çok ince ne çok kalın acın.Şekilli kalıpla kesin.
  • Kalan hamuru tekrar yoğurun tekrar merdane ile açın ve kesin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin.
  • Fırından çıkıp soğuyunca pudra şekeri eleyin.

    Afiyet olsun
    Figen Karavas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder