27 Mayıs 2005 Cuma

Mantarli Akitma


Merhabalar,
Akitma Anadolu'da cokca bilinen bir hamur isidir, benim bir tarafim egeli ama baba tarafim Ankara Keskin,gerci artik Keskin Kirikkale'ye baglandi vilayet olunca.
Anadolu kadini pek oyle mayali hamur bilmez, bazlama, gozleme, akitma ile gecirir ogunlerini.
Bende bu aksam akitma yaptim, Anadolu da kuru koy peynir koyup arasina tereyag surup bukup verirler ev halkinin eline yaninda da ayran, resimdeki ayran tasi asirlik diyebilirim, buyukbabadan hatira ...

Malzemeler :

Akitma icin tam anlami ile goz karari bir olcu, un - su - tuz karisimi , iyice karistirilacak koyu ayran kivaminda olmali.
Akitma ic malzemeleri :
1/2 kg mantar ( kucuk dilimleyin )
1 butun sogan ( yemeklik dograyin)
1 butun dolmalik biber ( ince dilimler halinde dograyin)
1/2 tatli kirmizi biber ( ince dilimler halinde dograyin)
3-4 dis sarimsak (dilimlenmis)
1 su bardagi kadar rendelenmis kasar
1 yemek kasik zeytinyag

akitmayi pisirmek icinde 100 gr kadar tereyag.

Nasil mi Yaptim ?

Tavama zeytinyagimi koydum, dogranmis tum sebzeleri ilave ettim, iyice kavurduktan sonra kenara cektim, akitma hamurunu koyu ayran kivaminda hazirladim. Teflon tavami isittim tereyagdan bir parca surdum, kepce yardimi ile tavaya hamurdan koyup soyle tavayi bir dondurdum kendi etrafinda hamurun tavanin seklini almasini sagladim boylelikle, cok kisa surede iki tarafida pisiyor zaten, sonra servis tabagina aldim, hazirda bekleyen mantarli icimi akitmanin kenarina koyup, uzerine rende kasar ilave ettikten sonra durum yaptim.
Iste bu kadar, yapmasi da , yemesi de keyifli bir lezzet, yaninda da soguk bir ayran.
Afiyet olsun,
Zeynep
Posted by Hello

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder