26 Temmuz 2012 Perşembe

EV YAPIMI VİŞNE SUYU



Çok sıcak İzmirden selamlar,sıcak günlerin kurtarıcısı soğuk içecekler....Bende sevgili Cahideden görüp denedim vişne suyunu.....
Evde vişne kalmayınca dekor amaçlı kiraz kullandım)))))...
Ben ölçüleri azaltarak denedim ama ne yazıkki çocuklar hazır meyve sularına o kadar alışıyorlarki limonatayı sevdiler vişne suyuna pek rağbet etmediler böylece vişne suyu bana kaldı .....
Sevgili Cahide bacımdan tarifi aynı şekilde yayınlıyorum..
2 kg.vişne
Üzerine çıkacak kadar su
6-7 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
Vişne suyunun yapımı
Vişneleri yıkayıp ayıklayın,tencereye alın
Üzerine çıkacak kadar su koyun.
Ocağın altını yakıp, kaynamaya bırakın
Vişneler çatlayıncaya kadar kaynatıp,altını kapatın.
En az bir saat bekletip vişnenin rengini iyice suya vermesini sağlayın.
Bekleme sonunda vişnelerin suyunu ayrı bir tencereye süzün.
Vişnelerin dağılıp posalarının suya karışmamasına dikkat edin.
Süzülen vişne suyunu tekrar ocağa alıp kaynamaya bırakın.
Şekeri ve limonu da bu esnada ilave edin.
Üzerinde biriken köpüğü alın.
Vişne suyunu üçte biri çekilecek kadar kaynatmaya devam edin.
Soğuduktan sonraki kıvamı,cıvık pekmez kıvamında olmalıdır.
Sıcakken cam şişe veya kavanoza koyup,soğuyunca ağzını kapatın.Güneş görmeyen bir yerde saklayın.
Kullanacağınız zaman sulandırarak servis edin.
******************************************************************************
Ben vişne suyundan kalan vişnelere biraz daha vişne ekleyerek vişne marmelatı yaptım dondurucuya kaldırdım kışın nasipse kullancağım....(Tekerleme gibi oldu:))))))

Selametle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder