30 Temmuz 2010 Cuma

KARİDES GÜVEÇ VE 2.TATİL


Herkese merhaba,uzun bir ara verdim ,nerelerdesin diyenler oldu işte geldim:)))
İşlerin yoğunluğuna benim yaz mevsiminden kaynaklanan tembelliğim eklendiği için uzun zamandır tarif veremedim.Şimdi de on gün kadar izne çıkıyorum yani yine zorunlu bir ara olacak.Tatile başlamadan önce dün gece yaptığım karides güvecin tarifini vereyim dedim ,hem de sitemde hiç deniz ürünü tarifi vermemişim bir ilkide gerçekleştirmiş olayım:)))yapmadıysanız mutlaka yapın diyorum tarife geçiyorum.
KARİDES GÜVEÇ
400 gr. dondurulmuş karides
1 adet büyük kuru soğan
1 adet büyük domates
2 adet sivribiber
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 diş sarımsak
tuz
karabiber
kırmızıpulbiber
üzeri için iki kibritkutusu kadar taze kaşar
YAPILIŞI:
Bir tencereye sıvıyağ koyup piyazlık doğranmış soğanları yağda biraz öldürün.
Kabukları soyulup küpküp doğranmış domatesleri ve ince kıyılmış sivribiberleri de katıp bir kaç dakika daha pişirin.Dondurucudan çıkarıp biraz çözdürüp yıkadığınız karidesleri katıp sarımsağı doğrayın.Tuz,karabiber,kırmızıpulbiber katıp yarım çay bardağı su ekleyip beş dakika kadar pişirip karidesleri güvece
alın üzerine kaşar rendesi katıp üzeri kızarana kadar 200 derecedeki fırında pişirin.Afiyet şeker olsun.
(baharat miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlabilrsiniz bu yüzden ölçü vermedim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder