29 Ocak 2008 Salı

TULUM PEYNİRİ KIZARTMASI VE DAVET SOFRASI




Pazar akşamı yemeğe misafirlerimiz vardı.Cumartesi günü hazırlıklara başladım.Menümüzdeki yemeklerin bazılarının tariflerini daha önce vermiştim vermedikleriminkini önümüzdeki günlerde vericem.Menümüzü resimdeki sırasıyla uzaktan yakına sıralıyorum.

Tulum peyniri kızartması
Kaşarlı mantar dolması
Mayonezli közlenmiş biber salatası
Rus salatası
Peynir tabağı
Kıymalı börek
Salatalık turşusu
Zeytinyağlı yapraksarması
Acılıezme
Zeytinyağlı favalı enginar
Maydanoz salatası
Haydari
Bulgur pilavı (resimde yok aramayın sofraya sonradan koydum)
Beyendili kebap

Bunlardan yapraksarması , maydanoz salatası, haydarinin tarifini daha önce vermiştim.Şimdi oldukça hafif bir o kadar lezzetli tulum peyniri kızartmasının tarifini vericem.Daha sonra beyendili kebap , bulgur pilavı , acılı ezme ve favalı enginarı vericem. Aslında ben yumurtaya batırılıp kızartılan yemekleri yiyemem ağır gelir ama bu hafif ve lezzetli oluyor misafirlerimizden beyeni alan tulum peyniri kızartmasının tarifi şöyle.

TULUM PEYNİRİ KIZARTMASI
MALZEMELER:
Yarım kg. erzincan tulumu
1 paket krema
3 yumurta sarısı
4-5 kaşık un
5-6 kaşık galeta unu
kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:

Tulum peyniri ve kremanın 3/2 sini karıştırıp elle yoğurun.Elinizle oval ya da yuvarlak şekil verip una bulayın tepsiye dizin.Buzdolabında iki saat kadar dinlendirin.Dinlenen peynirleri önce yumurta sarısına sonra galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartın.Afiyetolsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder