5 Ağustos 2007 Pazar

Saksı Kebabı

Herkese merhabalar,
Uzun süredir sesimiz çıkmıyor.
Zeynep şu anda İstanbul'da, işleri çok yoğun, o da artık siteyi çok fazla güncelleyemeyecek.En azından belli bir süre için böyle gider.

Bense hala aynıyım, yoğunluğum devam ediyor, üstelik bir çok problemde cabası.
Sağlık ve cafe işlerinin sorunları bitmiyor. Yemek işi çok meşakatli, çok zor-muş. En başından bu zorlukları az çok tahmin edebilseydim ki kendimce tahmin ettiğimi sanıyordum yanılmışım, yemek işine girip girmeyeceğimi tekrar düşünürdüm.

Ancak girince de bırakamıyorsunuz, hele ki sevdiğiniz bir iş ise yemekle uğraşmak, onca zorluğuna rağmen katlanıyorsunuz. Ama çok yorgun olduğumun farkındayım artık, manen de yorgunum...

Bugün Metro dan dönünce siteye baktım, hadi bir gayret tarif ekle dedim kendime, artık arkadaşlarım beni msn den veya mail yoluyla uyarıyorlar "yeni bir şeyler eklemeyecek misin" diye.

Bu tarifi yemek davetlerinizde yapabilirsiniz, son derece lezzetli oluyor, üstelik kişi başı porsiyon olduğu için de servisi kolay oluyor.

Saksı Köfte den sonra Saksı Kebap ile devam ediyorum:) Bu son Saksılı tarif:)



Hepinize şimdiden iyi bir hafta diliyorum.
Sağlık ve lezzetle...


Saksı Kebabı

Malzemeler
• 1 kg. dana kuşbaşı
• 3 adet topan patlıcan
• 1 adet kuru soğan
• Karabiber, pul biber, tuz

Beşamel Sos İçin
• Yarım kg. süt
• 2 yumurta sarısı
• 2 çorba kaşığı un
• Sıvı yağ
• Kaşar peyniri rendesi

Yapılışı
1. Topan patlıcanları alacalı soyun
2. Her birini ortadan ikiye kesin ve içlerini çıkarın, minik birer kap gibi yapın
3. Patlıcanlar kuruduktan sonra bol yağda kızartın ve tepsiye dizin
4. Diğer taraftan etlerinizi hafif haşlayın ve süzün
5. Daha sonra kıyılmış soğanla birlikte kavurun, baharatlarını ekleyip pişmeye bırakın
6. Etler pişerken, beşamel sosu hazırlayın
7. Sıvı yağda unu kavurun, üzerine sütü azar azar ekleyip karıştırın
8. Yumurta sarılarını da ekleyip karıştırmaya devam edin
9. Koyulaşınca ocağı kapatın
10. Kızarttığımız topan patlıcanların içlerine etleri pay edelim
11. Üzerlerine beşamel sos dökelim
12. Ve en üstlerine kaşar rendemizi serpelim
13. Tepsinin içine az miktarda sıcak su ilave edebilirsiniz ve küp kesilmiş domates serpebilirsiniz, daha sonra 180 derece fırında kaşarların üstü kızarana kadar pişirelim.


Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder