26 Mart 2006 Pazar

Patlican Salatasi ( ezme)


Merhaba
Bu patlican salatasini bize Turkiye'den ziyarete gelen
misafirimizden ogrendim. Gectigimiz gunlerde
Yemekbiz
yahoo gurubumuzda " Dun aksam yemekte ne vardi? " diye
gurup dostlarina yazmistim bu salatayi yaptigimizi ve blogumuzda
tarifi paylasacagimi yazmistim. Pek cok cesitli patlican
salatasi yapiyordum ama bu sekilde hic yapmamistim.
Cok leziz geldi bize, ozellikle izgara yanina cok
yakistirdim ben, birde dip olarakda cok guzel oldu.
Tortilla cipslerle yemesi cok keyifli.

Malzemeler:

2 adet bostan patlican
1 adet yesil biber (dolmalik)
1 adet kirmizi biber
5-6 dis sarimsak
4 tane olgun domates ( rendelenecek)
2-3 yemek kasigi zeytinyagi
1 adet aci biber ( istege bagli)
tuz, yarim cay kasik kimyon

Nasil mi Yaptim:

-Bostan patlicanlari ve biberleri kozledim.
-Sonra hepsini kabuklarindan arindirdim.
-Buyukce bir tavaya zeytinyagi koydum.
-Soyulmus sarimsaklarimi dovup zeytinyagda cevirdim.
-Rendelenmis domateslerimi tavaya ekledim.
-Kisik ateste pisirmeye biraktim.
-Soyup temizledigin kozlenmis sebzelerimi ince ince dogradim.
-Tavadaki domateslerim pisince kozlenmis sebzelerimi dahil ettim.
-Iyice karistirdim, tuz ve kimyon ilave ettim.
-Ocagi kapatip, demlendirdim.
-Iliyinca servise hazir hale geldi.

Biz cok sevdik, umarim sizlerde begenirsiniz.
Deneyen dostlarin yorumlarini bekleyecegim.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder