15 Mart 2006 Çarşamba

frında karnabahar mücver


Artık draftta bekleyen tarifleri vereceğim, vakit buldukça yazıp, zira yeni işimden dolayı evde bir şey yapamıyorum, malum Cafe de yeterince yemek yapıyorum:) Eve gelince sadece Ulus la oynamak ve sonrasında ise Cafe nin haftalık planları, ertesi gunun yemekleri, hesaplar vs vs.... Sonra bakıyorumki saat 23,30 olmus , eh artık yatsam deyip gidiyorum odaya, sabah 06,00 da aynen gune devam,

Bu tarifi de cok zaman once yaptım, evde karnabahar vardı ve fırında bir tarif yapmak istedim, derken yemekbiz mail grubunun arsivine baktım files ta Sevgili Sinem Öztanır ın grubumuzla paylaştığı tarifini yaptım, cok güzel oldu biz çok beğendik, gayet hafifti üstelik,
Uygun bir vakitte bu tarifi Cafede de uygulayacagım:)

Sinem cim teşekkürler !

Hepinize şimdiden iyi haftasonları, zira ben ancak en erken haftaya karsınıza cıkarım:)

fırında karnabahar mücver

Malzemeler

o Orta boy karnabahar
o 1 adet soğan
o 7 yemek kaşığı un
o 1'er demet dere otu ve maydanoz
o 2 yemek kaşığı salça
o 3 yumurta
o 100 gr. Kadar beyaz peynir rendesi
o Tuz , karabiber , z.yağı
o 2 diş sarımsak
o 1/2 paket kabartma tozu

Yapılışı

1. Öncelikle karnabaharı çiçek çiçek bölüp düdüklü tencerede az suyla haşlayıp, soğumaya bırakın.
2. Diğer tarafta derin bir kaba soğanı rendeleyin.
3. Yumurta , peynir , dereotu ve maydanoz(ince kıyılmış), tuz ,baharatlar ,sarımsak ve yağı soğana ekleyin.
4. İyice karıştırın.
5. Soğumuş olan karnabaharları ezerek karışıma katın.
6. Salçayı yedirin. Un ve kabartma tozunu karıştırıp ekleyin.
7. Yağlanmış tepsiye yayarak , 175 C de pişirin.

Afiyet Olsun,
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder