3 Mart 2006 Cuma

Jambalaya


Merhaba
Yasadigim yerde en cok pisirilen bir lezzet jambalaya. Daha
cok guneylilere mahsus. Louisiana mutfaginin vazgecilmezi.
Bende burada ogrendim bu tarifi, bizim damak tadimiza
cok ters degil. Ben tarifdeki bazi orjinal malzemeleri degis-
tiriyorum o kadar. Benim usul Jambalaya tarifi buyurun:))


Malzemeler

2 yemek kasik soya yagi
1 adet yeşil biber (dogranmis)
1 adet kuru sogan (dogranmis)
2 dal kereviz (dogranmis)
2 dis sarimsak (dogranmis)
1 su bardağı haslanmis pirinc
225 gr sosis ( kucuk dogranmis ben soyali sosis kullaniyorum)
225 gr haslama tavuk eti (dogranmis)
2.5 su bardaktavuk suyu
1/2 cay kasik aci biber ( ben kullanmiyorum aci)
2 Adet domates (dogranmis)
225 gr karides ( haslanmis hazir karides kullandim)
4 adet yeşil soğan

Hazirlanisi:

-Bir tencerede soya yağını kızdırıyorum.
-Sogan, kereviz, yesil biber ve sarimsaklari ekliyorum.
-Tencerenin kapagini kapatip sebzelerin pismesini bekliyorum.
- Dogranmis tavuk etlerimi, sosislerimi ilave ediyorum.
- Birlikte biraz pisiriyorum.
- Et suyunu, pirinci, domatesi ilave ediyorum.
- Pirincleri ocagin altini kisip pismesini bekliyorum.
- En son karidesleri ilave ediyorum, dogranmis taze soganlari ilave ediyorum.
(Ben bu sefer koymadim taze sogan.)
- Biraz dinlendirip servise sunuyorum.
Afiyet olsun...

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder