20 Ağustos 2010 Cuma

VİŞNELİ BROWNİ


Herkese merhaba.
Geçen gün canım browni istedi sanırım tatlı krizim tuttu, kardeşimle yapalım dedik o sırada aklımada derindondurucudaki vişneler geldi onlardan katalım şöyle yumuşacık vişneli bir brownimiz olsun dedik iyiki yapmışız çok güzel oldu.Hem tatlı krizimi giderdik hemde güzel bir tarifimiz oldu.Bugün sizlerle bu tarifimi paylaşmak istedim.Hepinize hayırlı cumalar, mutlu haftasonları diliyorum tarifime geçiyorum.
MALZEMELER:
3 adet yumurta
2,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı erimiş soğumuş margarin
1 /2 su bardağı vişne suyu
2 avuç kadar çekirdekleri çıkarılmış vişne
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
3,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
üzeri için hindistancevizi
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın içine şeker katıp çırpın.Şekeri isteğinize göre azaltıp çoğaltabilirsiniz ben tatlı olsun istedim bu kadar koydum bence normal bir tatta oldu..Erimiş soğumuş margarin ve sütü ekleyip yine çırpın.Vişne suyu,kakao ve vanilya katıp tekrar çırpıp bu karışımdan bir su bardağı ayırıp kalan karışıma elenmiş un ve kabartmatozunu ekleyin tekrar çırpın.En son çekirdekleri çıkarılmış vişneleri katıp tahta kaşıkla karıştırıp margarinle yağlanmış kalıbınıza dökün.Ben 28 cm.lik teflon yuvarlak kalıpta yaptım.175 derecedeki fırında pişmeye bırakın.40-45 dakikada pişer.İçine bıçak batırarak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz kek bıçağa yapımamışsa pişmiş demektir.Fırından çıkarınca biraz soğutun dilimleyin ayırdığınız bir su bardağı karışımı kekin her yanına dökün.İyice soğuyunca hindistancevizi ile süsleyip servis edin.Afiyetolsun.
NOT:Vişneleri karışıma katmadan önce biraz unlayıp fazla ununu silkeleyip öyle keke katın ki karışımın her yanına eşit dağılsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder