25 Ağustos 2010 Çarşamba

ISPANAK KÖKLEMESİ

ıspanak köklemesi



Yazın kış için hazırlanırız. Özleyeceğimiz lezzetleri buzluklarımıza dolduruyoruz bir çoğumuz değil mi? Barbunyalar, bezelyeler, fasulyeler, dolmalık biberler, domatesle yapılmış soslar ...daha neler neler... Peki kışın olan sebzeleri yaza neden saklamayız acaba ? Kışa düşmanmıyız :) Yani tamam artık herşey var her mevsimde ama bu o zaman yaz için de geçerli olmuyor mu? Ne suçu var karnıbaharın, lahananın :)


İşte öyle bir kış günüymüş, mutfakta ıspanak ayıklarken köklerini, dur ya ben bunlarla bir şey yaparım, diyip doldurmuşum buzdolabı poşetlerine, atıvermişim buzluğuma. Yaparım da anlayacak birine yaparım diye de aklımdan geçirmişim. Sapını yaprağından az ayırdım diye ıspanağı bile ayıra ayıra yiyen kocacık bunu hayatta yemez çünkü. Sebzeyi seven biri olsun senin de vaktin gelecek değerli kök kardeş diyip buzlukta beklemeye almışım ıspanak köklerini.


İftara gelen çikocuk olunca aklıma geldi kökler :) Hatta çiko gelmiş, benimle mutfakta laflarken yaptım hemen sanırım 15-20 dakikada pişti. Yani sözün özü pratik, lezzetli bir şey bu kökleme. Ama tabii sebzeseverlere :)


Köklemeyi ben koydum isim olarak. Demiştim, Selanik'te buna benzer bir meze yemiştim. Aklımda kalmış... Bu bir meze ya da garnitür olduğu için miktarı az paylaşıyor olacağım. Eğer çok kök biriktirirseniz elbette güzel de bir zeytinyağlı yemek alternatifi olacaktır. Miktarı o şekilde dengelebilirsiniz.


Buyrun malzemeler:

  • 15 adet ıspanak kökü (Demet olarak satın alınan ıspanakları temizlerken dibindeki kırmızı olan kısımdan iki üç parmak yukarıya doğru kesiyoruz. Çiçek formunda oluyor)
  • 1 adet kuru soğan (çok ufak seçmemek lazım, bol soğanla çok lezzetli oluyor)
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker (daha az tatlı severseniz azaltabilirsiniz, kök tarafı acı olacağı için ben tatlı yapmayı tercih ettim)
  • tuz,karabiber
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • su

Soğanları piyazlık (ay şeklinde) doğruyoruz. Küçük bir tencere ya da tavaya zeytinyağını koyup soğanları orta kuvvetteki ateşte soteliyoruz. Sarımsakları da ufak ufak doğrayıp soğanlara ilave ediyoruz. Soğanlar iyice yumuşayınca ıspanak köklerini de ekleyerek birlikte bir müddet kavuruyoruz. 1/2 çay bardağı kadar su ilave edip, baharat ve şekerini ekliyoruz. Kapağını kapatıp suyunu çekmeye yakın ocaktan alıyoruz ve soğuk ya da ılık şekilde servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder