1 Eylül 2007 Cumartesi

Beşamelli Ispanak


Hepinize iyi bir Pazar günü diliyorum arkadaşlar,

Artık Ramazan ayı geldi, ben iftar ve sahur menülerini şimdiden düşünmeye başladım.
Özellikle iftar davet sofraları için neler yapılabilir, değişik neler olabilir.
Bu konuyu ”yemekbiz mail grubumuza” da sordum dün, yavaş yavaş grubumuzda tariflerimizi, önerilerimizi paylaşmaya başlarız sanırım.

Aslında bugün etli bir yemek tarifi verecektim ki son anda vazgeçtim, et yemeyen misafirlerinizi ağırlamanız gerekirse, size bir alternatif olması açısından ıspanaklı tarif yazmayı uygun gördüm.
Son derece hafif bir yemek.



Beşamelli Ispanak

Malzemeler
• 1 kg. ıspanak
• 1 adet kuru soğan
• 2 adet domates
• Rendelenmiş Kaşar Peyniri
• Tuz, karabiber, pul biber

Beşamel Sos İçin
• 1,5 Lt süt
• 5 çorba kaşığı tepeleme un
• Muskat rendesi
• Tuz , karabiber, varsa defne yaprağı
• Sıvı yağ

Yapılışı
1. Ispanakları kesip güzelce yıkayalım ve sularının iyice süzülmesi için süzgüde bekletelim
2. Diğer tarafta soğanı, domatesleri küp keselim
3. Kaşarımızı rendeleyelim
4. Sularını süzdüğümüz ıspanakları soğan ve domatesle birlikte suyunu çekene kadar pişirelim
5. Beşamel Sosumuzu hazırlayalım, bunun için sıvı yağı tenceremize koyduktan sonra unumuzu kavuralım pembeleşip kokusu gelince sütümüzü yavaşça ilave edip hızla karıştıralım, baharatlarını ilave edip koyulaşınca ocağı kapatalım
6. Ispanakları aralıklarla bir porsiyon olacak şekilde kaşıkla tepsiye yerleştirelim
7. Her bir porsiyonun üzerine örtecek şekilde sosumuzu dökelim, rendelenmiş kaşarlarımız da serpelim
8. Porsiyonların aralarına, arzu ederseniz ayrıca küp kesilmiş domates ve biber serpebilirsiniz.
9. 180 derece fırında sosumuz ve kaşarlarımız kızarana dek pişirelim.

Afiyet olsun
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder