2 Ekim 2006 Pazartesi

Sahur icin oneriler

Merhaba
Ramazan ayinda iftar ve sahurda ne hazirlayalim diye hepimizi
bir telasedir kapliyor. Ben yillardir gurbette yasarken
ramazan ayi benim icin cok buruk geciyordu.
Ezan sesi ile orucumu acabilmenin huzurunu yasiyorum simdilerde.
Iftar ve sahur soframiza ozen gosteriyorum.
Yemekvebiz gurubumuzda bu konulari isliyoruz yine ramazanda.
Iftar davetleri menusu olusturuyoruz birlikte.
Bende sizlere sahurda neler hazirladigimi goruntuledim.
Tarifleri ile paylasmak istedim.
Sahurda ne yapalim diye dusunen Yemekbiz dostlari icin.

Ilk tarifim Puf Boregi.



Malzemeler:
3 SU bardağı un
1 Adet yumurta
3 Çorba kaşığı yoğurt
1 Çay kaşığı tuz
1 Kahve fincanı sıvı yağ
1 Çay bardağı su
kızartmak için sıvı yağ

Hazirlanisi:
Un ve tuzu derin bir kaba koyun

İçersine yumurta, yağ, yoğurt ve su ilave edin


Yumuşak bir hamur oluncaya kadar yoğurun
ve otuz dakika dinlendirin
Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ,bir merdane yardımı ile 2mm kalınlığında açın .

Açtığınız hamurun uç kısmına hazırladığınız
harçtan koyup yarım daire şeklinde kapatın
Kenarlarını birleştirin .


Kızgın yağda altın rengini alana kadar kızartın
Sıcak olarak servis yapın











Ikinci Tarif
Ramazan Yufkasi ile Tepsi Boregi

Ramazan herkes yufkalari hazirladi, pisirdi busene cevremde.
Komsumda yapinca bize verdi, bende gectigimiz aksam bu
boregi hazirladim sahur icin.


Malzemeler:

5 adet ramazan yufkasi ( koy yufkasi)
1 su bardagi sut
1/2 su bardagi sivi yag
1 yumurta ( uzerine)

ic: ben kiymali yaptim.
500 gr kiyma
2 adet rendelenmis sogan
tuz, karabiber

Hazirlanisi:

Yufkalari birkac saat onceden islatin. Uzerine nemli bir bez kapatin.
Borek icin kullanacaginiz ici hazirlayin. Ben kiymali yaptim.
Sonrasinda yapilan islem tepsinizi yaglayin.
Bir yufka koyun, uzerine sut ve yag karisimindan surun.
Normal yufka boregi gibi hazirlayin. Harcinizi ortaya
yerlestirin. Uzerinede kalan yag ve sut karisiminin icine
1 adet yumurtayi kirip surun. Onceden isitilmis firinda
180 C de yaklasik 35 dk pisirin.



Ucuncu tarif Tavalokum. (tavalukum)
Bu tarif Tatar mutfagina ait. Tatarlar hamursuz ve etsiz yasayamazlar. Kayinannem anlatiyor, 30 ramazan cigborek yapardik sahurda eskiden diyor :))


Malzemeler:
hamur icin:
1 kg un, yarım çay bardağı yağ,
1 çay bardağı yoğurt, 1 çorba kaşığı tuz
kucuk paket hamur mayasi ve ilik su

ic icin:
3 adet orta boy soğan
yarım kg kıyma,
2 tane kucuk patates,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çay kaşığı karabiber,
1 çay kaşığı kırmızı biber
Ayrıca yağlamak yarim su bardagi sivi yag

Hazirlanisi:

Hamur malzemelerini yogurup kabarmasini beklerken icini hazirlayalin.
Soganlari rendeleyin, patatesleri kucuk kupler halinde dograyin.
Diger malzemeleride icine ilave edin. Hamurun ele yapışmaması için ellerinizi
bolca yaglayin.Kabaran mayalanmis hamurdan yumurta buyuklugunde parca
alın avuc ici kadar acin, icine hazirladiginiz harctan koyun ve hamuru kapatin.
Bu hamuru siviyag kabina batirip cikarin ve tepsiye teker teker
yerlestirin. Hamur bitene kadar herbirine ayni islemi yapin. Tepsiye hamurlari
bitisik bitisik yerlestirin. Kizgin firinda 40-45 dk. da pisiyor.

Not: resmi cekerken birinin icini actim sizler icin goruntusunu gostermek istedim.

Hepimize afiyet olsun. Hayirli ramazanlar.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder