6 Ekim 2006 Cuma

DEPO' danYayla Çorbası


Geçen sene yapmıştım ama yayınlayamamışım ...
Hazır havalar sogumusken ve en önemlisi Ramazan ayındayız çorbalar yapılır iftara ve Sahur a. Belki bilmeyenlere yardımcı olur dedim..
******************************************

Bana yapımı en kolay gelen çorba.
Yorgunsam yada evde malzeme kalmadıysa hemen yapıverdiğim çorbadır. Ben hep göz kararı yapıyorum su ölçüsü kullanmıyorum ama bu kez yaptığımda mümkün olduğunca ölçmeye gayret ettim.

Zira çorbayı soran tüm arkadaşlarım genel olarak ölçülü soruyorlar. Bir iki kez yaptıktan sonra insan zaten alışıyor, ama bu ölçüler kesin arkadaşlar:)
En kolay yolu çorba koyu olduysa sıcak su eklemektir. Bu kadar...


Malzemeler
2 çay bardağı pirinç
2-3 su bardağı yoğurt
6 su bardağı et su / tavuk su
Nane , tuz, karabiber
1 adet Yumurta sarısı
Yarım limon
2 çorba kaşığı un

Yapılışı
· Pirinçleri sıvı yağ eklediğimiz suda haşlayın
· Pirinçler pişince terbiyesini yapalım yani;
o Yoğurt, un, yumurta sarısı, limonu bir kapta çırpalım iyice
o Bu karışıma çorba suyundan koyalım ve çırpalım
o Sonrada tenceredeki çorbaya yavaş yavaş katalım ve karıştıralım
· Suyu koyu olduysa sıcak su ilavesi yapabilirsiniz
· Ocağın altını kapatıp hemen bolca nane serpin ve tencerenin kapağını kapatın

Afiyet olsun
Figen

Notlarım;
Ben çorbaya kekikte serpiyorum bir tutam oda hoş oluyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder