25 Ekim 2006 Çarşamba

Kereviz Yapraklarını Ne Yapıyorsunuz ?




Ola ki pazara gitmişsem ve tazecik kereviz almışsam o güzelim yapraklarına hiç kıyamıyorum, elimden geldiğince kurutup daha sonrası için kullanıyorum.

Yine gecen sene bu yaprakları kurutayım derken aklıma site ve okuyucular gelmişti ve hemen resmini çekmiştim, hatta kurudukça aşamalarını da çektim, ama burada bir kısmını yayınlıyorum elbette, hepsine gerek yoktu:) Tabii resimler henüz burada yayınlanıyor o ayrı:)

Önce aldığınız kerevizlerin yaprakları temizleyip iyice yıkayıp topraklardan arındırıp, güzelce süzün.

Ben daha sonra evdeki fırın tepsisine havlu kâğıt seriyorum, üstüne fazlaca sularını süzdürdüğüm yaprakları serpiyorum ve içerde müsait olan bir odaya koyup odada kurumaya bırakıyorum.



Ortalama her gün gidip alt üst ediyorum kontrol ediyorum kuruyanları ters yüz ediyorum, yaklaşık 1- 2 haftada tam kıvama geliyorlar.

Renkleri yavaş yavaş değişmeye başlıyor ve elinize aldığınızda hemen kuru nane gibi dağılıyorsa olmuş demektir…Kuruyanları alıp güzel bir hava almaz kaplara ya da kavanozlara koyup kullanmak üzere dolaba kaldırıyorum..

Bundan sonra nerde kullanıyorum ?
Tüm sebze yemeklerimde, özellikle etli yemeklerde, çorbalarımda kullanıyorum. O anda bakıyorum yakışacağını düşündüğüm yemeklerime kullanıyorum. Oldukça güzel bir aroma veriyor emin olun..

Bir de arkadasımdan duyduğum , taze sapları kesip haşlayıp z.yağ ve limon ile salata şeklinde değerlendiriyorlarmış. Ben henüz denemedim ama yakında deneyeceğim...


Siz kurutup kullanıyor musunuz? Peki, hangi yemeklerde?
Hepinize saglıklı günler dilerim,

Figen K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder