31 Ekim 2006 Salı

Elma Tepesi Keki


Merhaba

Gectigimiz gunlerde Yemekvebiz paylasim gurubumuza sevgili Fethiye'den
bir tarif geldi. Malum simdi elma sezonu. Pazarlarda cesit cesit elma tezgahlarda.
Bende evdeki elmalari degerlendirmek icin hemen bu tarifi denedim.
Fethiye'nin izni ile burada sizlerle paylasiyorum.
Cok leziz ve basit. Aniden konuklariniz geldiginde hemen firina
atabileceginiz bir lezzet.
Tarifi Fethiye'nin yazdigi sekli ile bloga koymaya uygun gordum.
Tesekkurler paylasimin icin Fethiye.

Bu tarifi, yakinimizdaki elma yetistiricilerinin bastirdigi kitaptan aldim.
Yari olcu yaptik gecen gece ve tatli sicakken vanilyali
dondurma ile cok yakisiyor.
Tum olcuyu yaziyorum:
Elma Tepesi Keki
1. kisim

2 bardak seker (cok tatli sevmiyorsaniz azaltin)
1/2 bardak sivi yag
2 yumurta
4 bardak, ufak kup halinde dogranmis mayhos elma

2. kisim
2 bardak un

1 fiske tuz
2 tatli kasigi tarcin
1 tatli kasigi muskat
2 tatli kasigi karbonat

Firini 175C (350F) ayarlayin, isitin. Birinci kismi bir kapta, ikinci kismi bir baska kapta karistirin. Birlestirip iyice karistirin. Yaglanmis, 22x33cm (9x13inch) boyutunda firin tepsisine dokun, Onceden isitilmis firinda yaklasik 1 saat pisirin. Sicak, ilik, soguk, dilediginiz gibi servis yapin. Uzerine vanilyali dondurma yakisiyor, eminim kaymak da yakisir.

Not: Biz cok severek yedik. Hatta sogumasini bile beklemedik acikcasi.
Eminim sizlerde ayni keyfi paylasacaksiniz benimle.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder