25 Temmuz 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI GİRİT KABAĞI DOLMASI



Her zaman pazarda görürdüm fakat hiç alıp dolma yapmamıştım geçen hafta yine gördüm bu sefer alıp denemeliyim dedim:))) Ben zeytinyağlı olarak yaptım etlisinide yapabilirsiniz tadı normal kabağa benziyor ama görüntüsü bence daha güzel top top el bombası gibiler :)))

İç malzemesi ve pişmesi normal dolmalarla aynı sadece kabağı farklı.


MALZEMELER:


8 adet girit kabağı

1 adet kurusoğan

1/2 çay bardağı zeytinyağ

6 yemek kaşığı pirinç

1 tatlı kaşığı dolmalık fıstık

1 tatlı kaşığı kuş üzümü

2 çay kaşığı domates salçası

1 adet kesme şeker

2 çay kaşığı nane

1 çay kaşığı tarçın

1 çay bardağı su

1 çay kaşığı yeni bahar

tuz

karabiber

su


YAPILIŞI:


Kabakların tepesini kesip içini oyun alacalı soyun.Bunlar bi kenarda beklesin siz iç malzemesini hazırlayın.Zeytinyağı tencereye alın soğanı küp küp doğrayın biraz kavurun içine yıkanmış pirinci katın ,baharatları salçayı ekleyin tuz,şeker katıp bir çay bardağı su ekleyip suyunu çekene kadar pişirin.Pişince bu içi kabaklara doldurun.Kabakları tencereye dizin yarısına kadar su koyup tuz serpip çok azda zeytinyağı gezdirip pişmeye bırakın.Pişip pişmediğini tadına bakarak kontrol edin suyu azalmışsa su ekleyin piştiyse altını kapatıp soğumaya bırakın.Afiyetolsun.

Gönlünüzce bir hafta geçirmeniz dileğiyle....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder