25 Haziran 2006 Pazar

Zeytinli Patlıcan Salatası

































Bu günlerde yine çok yoğunum Çarşamba gününden beri tarif yazmaya çalışıyorum ama her defasında yazamıyorum. Dün gece yazayım dedim Ulus un kresten arkadası geldi ailecek ilk kez gorusuyoruz ve onlar gittiğinde gec oldu diye yazamadım...

Cafe de eğitimler vardı bu hafta oldukca yoğun bir hafta gecirdim, ve yine faranjit oldum:( Dun gece antibiyotik almaya başladım. Son 3 aydır 3 kere faranjit oldum. Anlamadım gitti, vücut kendini toparlayamadı sanırım bu tempoda.
Yaşadığım aksilikler de cabası.
******

Tarif ise benim damak tadıma biraz uzak bir tarifti, ama denedim.
Düşündüğümden çok daha iyi bulduğumu söylemeliyim. Hani kızartma ile salata mı olur diye düşünmüştüm. Oluyormuş ve çokta hoş, ekşi sevenler limonu arttırabilir, daha mayhoş bir lezzet oluyor. Ağır olur diye endişem boşa çıktı...

Bu tarifi yemek dergilerinden birinde görmüş ve ayırmıştım ama derginin ismi o sayfada yazılı değilmiş, hangi dergiden o sayfayı aldığımı da bilemiyorum?

Değişik tatları sevenlere önerilir, ki ben değişime pek açık olmadığım halde beğendim...

Hepinize iyi haftalar diliyorum, ve sağlık elbette:)


Mine cim beklediğin tariflerden biri daha:)



Zeytinli Patlıcan Salatası

malzemeler
o 2 adet patlıcan
o Bir limon suyu / ve rendelenmiş kabuğu
o 1 su bardağı yeşil zeytin / dilimlenmiş
o yarım demet kıyılmış maydanoz
o 2 diş sarımsak
o tuz, karabiber, arzuya göre pul biber

yapılışı
1. Patlıcanları alaca soyduktan sonra, küpler halinde kesiyoruz, tuzlu suda bekletip acısını çıkardıktan sonra kızartıyoruz, yağını süzdürüyoruz

2. Rendelenmiş limon kabuğu , limon suyu, ezilmiş sarımsaklar, zeytinler ve kıyılmış maydanozları dereotu ile karıştırın.

3. Tüm malzemeleri patlıcanlar ile harmanlayalım ve servis tabağımıza alalım.

4. Tadına baktıktan sonra arzu ederseniz azıcık zeytinyağı ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun,
Figen



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder