15 Haziran 2006 Perşembe

Antep ( Patlican ) Kebabi


Merhaba
Uzun yıllar önce Gaziantepli bir arkadaşımdan öğrenmiştim bu kebabı.Her zaman yapıyorum, bu sefer siz YemekBiz dostları ıle paylaşmak istedim. Pazarda tezgahlarda güzelim patlıcanlar yerini aldı çünkü.
Sizlerde denerseniz beğeneceksiniz.


Malzemeler
350 gr Az Yağlı kıyma
1 Dilim Ekmek İçi
3 Adet Patlıcan
Yarım demet Maydanoz
1 Adet Soğan
Tuz , Karabiber
Sos İçin:
½ Fincan Sıvı Yağ
1 Adet Soğan
7-8 Diş Sarmısak
2 Adet Domates
Üzerine domates ve bıber dilimleri.

Önce köfteyi hazırlayalım. Kıymayı, rendelenmiş soğanı, ufalanmış ekmek içini, ince kıyılmış maydanozu, tuz, karabiber ve kimyonu bir kabta iyice yoğuralım. Köfte harcından yuvarlak ve yassı köfteler hazırlayalım. Köfteleri bir kenarda bekletelim.

Patlıcanları, tuz ilave edilmiş suda 20 dakika bekletelim. Daha sonra patlıcan dilimlerini yıkayıp, kurulayalım.
Ayrı bir tavaya yarım kahve fincanı sıvı yağı alalım. Küçük doğranmış soğanı ve dövülmüş sarmısakları pembeleştirelim. Rendelenmiş domatesi ekleyip, 2 dakika daha pişirelim. Tuzunu ayarlayalım. 1 su bardağı suyu ilave edelim.1 dakika daha kaynattıktan sonra tavayı ateşin üzerinden alalım.Fırın tepsisine bir patlıcan bir köfte şeklinde dizelim. Üzerine sosu dökelim. 30-40 dakika 200 C lik fırında pişirelim. Üzerine ince kıyılmış maydanoz ve nane serperek servis yapalım.

Not: Normalinde patlıcanlar kızartılıyor ama ben kızartmadan yapıyorum.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder