6 Haziran 2006 Salı

Pofuduk Mücver :))

Merhaba
Bugun aksama yemekte etli kabak dolmasi var. Kabaklari oydugum zaman
hemen mucver yaparim, sanirim bunu tum bayanlar boyle degerl
endiriyor.
Fakat mucver kizartildigi icin bana oldukca yagli geliyor, bu sebeple

uzun bir suredir annemin metodu ile firinda yapiyorum mucveri.
Bu sefer benim yemek sorunlu Zipzipa da yedirebilmek icin kagitli kek icin
aldigim kagit kaliplara doktum, pisirdim. Zipzip once tadi garipsedi, cunku
bu kagit kaliplarda daha once yedikleri hep tatli idi :))
Ama bu lezzeti de sevdi ve yemege devam etti. Zipzipa sebze yedirmenin
yeni bir yolunu buldugum icin sevindim acikcasi. Cup Cake ve Muffin
kelimelerini
kullanmayi sevmedigim icin Pofuduk Mucver ismini koydum,
sizlerde
dilediginiz gibi isimlendirebilirsiniz :)) Simdi sizlerle tarifimi paylasayim.

Malzemeler

6 adet dolmalik kabak ici
2 yumurta
1 kahve fincani zeytinyag ( turk kahve fincani)
1 cay bardagi sut
1 cay bardagi dogranmis dereotu
1 cay bardagi dogranmis maydanoz
yarim demet dogranmis taze sogan
1 cay bardagi rendelenmis havuc
tuz, karabiber, acisiz kirmizibiber
1 cay bardagi cokelek
2 su bardagina yakin un
1 paket kabartma tozu

Hazirlanisi

- Kabaklarin icini rendeledim.
- Maydanoz, dereotu, taze sogani temizleyip dogradim.
- Havucumu rendeledim.
- Tum malzemeyi bir araya getirdim.
- Kucuk kagit kaliplara doktum.
- Firini 200 C ye ayarladim, 45 dk. da pisti.

Evde herzaman mevcut malzemelerle yapilabilecek bir lezzet. Normalde
bu karisimi ben hep yaglanmis tepsiye dokerek firinda pisiriyorum, bu
sefer Zipzipi dusunerek bu sekilde hazirladim, guzel bir sunum oldu.
Afiyet olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder