28 Mayıs 2006 Pazar

Sarımsaklı Soğanlı Havuç

Yaz geldi, diyetler başladı.

Cafe de banka çalışanlarının coğu diyetteler, ve bende diyete girdim:)

Zira farkında olmadan ilk haftaların koşuşturması, stresi derken vücut halsiz düşmesin diye yedim durdum, çok fazla kaçırdım farkındaydım ama 4 gün önce baskülün üstüne çıkıp ta acı gerçekle karşılaşana dek bu kadar damı yenir dedim kendime !

Derhal yemek düzenimi değiştirdim ve tatlıyı kestim, sabah kahvaltılarımda 6 dilim ekmek yerine ! şimdilik 2 dilim kepekli ekmek ve bolca domates, salatalık tüketiyorum.
Yanımdaki personele de tembih ettim , bana tatlı yedirmeyin dedim:)


Bu salatayı, yaz aylarında çok seviyorum. İşin içinde artık diyette olunca sık sık yapmaya başladım Cafe de fazlaca yapıp evime getiyorum, buzdolabında iyice soğutup yemeği deneyin derim. Soğuk soğuk çok güzel gidiyor.

Bugün Pazar ve ben bugün çalışmıyorum, birazdan gidip mükellef bir kahvaltı hazırlayacağım, ama kendime değil, canım oğluşuma ve eşime , ben bu kahvaltıyı yemeden nasıl dayanırım bilemiyorum ?
Birazdan göreceğim:)

Hepinize diyet gerektirmeyen bir hayat diliyorum, ama en başta sağlık diliyorum...



Bu tarif için bolca resim çektim.
Cafe nin ışık alan , almayan yerlerini yeni keşfediyorum, malum cep tel. ile çekiyorum biliyorsunuz. 4 resim çok hoşuma gitti, ama en sonunda bunlarda karar kıldım. Zira her resimde görüntü çok farklı, ışık ve çekim sunduğunuz yemeği o kadar değiştiriyor ki !..
Çok güzel de gösterebiliyor, çok kötü de, olduğundan çok kötü üstelik...
Tarif; Lezzet Dergisinin eski sayılarından...


Sarımsaklı Havuç Salatası

malzemeler
o 4 adet havuç
o 2 adet soğan
o 4 diş sarımsak
o Yarım demet maydanoz
o Sıvı yağ
o Yarım limon suyu
o Tuz

yapılışı
1. Havuçları temizleyip kibrik çöpü şeklinde doğrayalım
2. Kaynar suda 5 dk. kadar haşlayalım
3. Süzüp bir kaseye alıp soğumaya bırakın
4. Soğanları halka, ya da ay şeklinde doğrayın, sarımsakları ezin ve birlikte sıvı yağ ile soteleyin.
5. Soğanlar soğuduktan sonra, havuç, tuz, maydanozu karıştıralım
6. En son olarak gerekiyorsa biraz daha sıvı yağ ve limonu ekleyip servis edelim.

Afiyet olsun,
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder