23 Mayıs 2006 Salı

Ciger Sarmasi

Merhaba
Turkiye'ye gelmeden 1 gun once eltim ile msnde gorustugumuzde Turkiye'ye geldigim
gunun aksami yemekte ne olsun istersin diye sormustu bana, bende uzun yillardir
yemege hasret kaldigim bir yemegi istedim ondan, zira biliyorum cok guzel
yapar bu yemegi.
Bu yemegi rahmetli anneannemde cok guzel yapardi, ozellikle kurban bayramlarinda
ve bahar aylarinda. Ege'de hemen hemen her lokantada bahar aylarinda bu
yemegi bulmaniz mumkun.
Bizim geldigimiz tarihlerde kuzu gomlegi henuz bulamadigi icin sevgili eltim bu
yemegi bana yapamadi, gecen gun telefonda gomlegi buldum, hazirliyorum aksama
hadi gelin deyince cok sevindim acikcasi :))
Kendisinin hazirladigi ciger sarmalarini sizler icin goruntuledim ve tarifi aldim.
Sizlerle paylasmaktan da cok keyif alacagim.

Malzemeler

Kuzu ciğeri 1 takım
1 kahve fincani sivi yag
1 su bardagi pirinc
7-8 tane taze sogan
4 tane yumurta sarisi
yarim demet maydanoz
Karabiber ,tuz
ceyrek demet taze nane
Gömlek yağı 400 gr.

Hazirlanisi

Cigerleri kucuk kucuk dograyin.
Pirinci yikayip suzun.
Taze sogani, maydanozu, naneyi temizleyip yikayin kucuk dograyin.
Kuzu gomlegini ilik suda islatin, 8 adet kare cikacak sekilde kesin.
Sivi yagi tencerede kizdirin, cigerleri taze soganlar ile kavurun.
10 dakika sonra pirincide ilave edin.
Maydanoz, nane, tuz ve karabiberi ekleyin.
1 bardak su ilave edip biraz kaynamasini bekleyin.
Atesin derecesini azaltin. Kapagi kapatip 15 dk pisirin.
Sonra silkeleyin tencerenizi ve dinlendirin bir sure.
Kucuk komposto kasesinin icine kare olarak kestigini gomlegi yerlestirin.
Icine cigerli harcinizi koyun ve sarkan parcalari harcin uzerine kapatin.
Tepsinizi yaglayin, kaseyi tepsiye ters cevirin.
Firini 225 C de isitin.
Tum gomlekler icin ayni islemi yapin.
Uzerlerine yumurta sarisi surup firina yerlestirin.
40 dk da kizariyorlar firinda.
Sicakken servis yapin.

Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Tarif Aysun T. ye aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder