11 Mayıs 2006 Perşembe

Labneli Poğaça



Bu güzel poğaçayı yemekvebiz mail grubumuza sevgili arkadaşım Hülya Düzgün yollamıştı.

Yolladığı gün hemen yaptım, zira tarifi okuyunca benlik olduğunu anladım:)
Resmini de çekmiştim. Yapalı epeyce oldu, yayınlamak bugüneymiş.

Benim evde zeytin ezmesi yoktu sadece peynir ve maydanoz karışımı ile yaptım harika oldular, tadı nefisti .. Ama zeytin ezmeli mutlaka yapağım, hatta Cafe de yapmayı düşünüyorum, malum artık evde kalamıyorum, hafta sonları Pazar dahil calısıyorum...

Tarifi aynen Hülya nın yazdığı şekli ile yayınlıyorum..

Hülya cım tarif için tekrar teşekkür ederim...


Malzemeler
250 gr tereyağı
1 paket labne peyniri
2,5-3 bardak kadar un
1 paket kabartma tozu

İç malzemesi;
Peynir ya da zeytin ezmesi.

Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu

1. Tereyağı ve peyniri birbiri ile özleşinceye kadar karıştırın
2. Unu, kabartma tozunu ve tuzu ekleyip güzelce yoğurun.
3. Hamurdan küçük parçalar kopartın, elinizde yuvarladıktan sonra yassılatıp iç malzemeyi koyarak kapatın.
4. Üzerine yumurta sarısı sürün. Çörek otu serptikten sonra 175 derecedeki sıcak fırına atın.
5. Kapağını hiç açmadan (önemli) 20 dakika pişirin.


Afiyet olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder