28 Kasım 2011 Pazartesi

MERCİMEK KÖFTESİ


Selamlar arkadaşlar mercimek köftesini şimdiye kadar bir kaç kez yemiş ama kendim hiç yapmamıştım bende bir deneyim dedim hem bereketli hemde kolay bir lezzet,uzun zaman önce nette biraz araştırma yapmıştım çok değerli blogcu arkadaşlarımın birinden köfte tarifini bilgisayarın not defterine hapur blogspot diye kaydetmiştim geçenlerde tarifi yaptım çok güzel oldu blogcu arkadaşımın adresini vermek için neti araştırdım ama adresi eksik almış olacağımki bulamadım kendisi yorum yazarsa seve seve linkini veririm.
Şimdi sıra tarifimizde.....
2 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince köftelik bulgur
1 demet yeşil soğan
1 adet kuru soğan
4 su bardağı su
1 demet maydanoz
1 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı sıvıyağ
5 çay kaşığı kimyon
2 çay kaşığı pul biber
2 çay kaşığı tuz
Kuru soğanı yemeklik doğrayarak marrgarin ile öldürün.
Soğanın içine salçayıda ilave edin ve ocaktan alın.
Mercimeği 4 su bardağı su ile haşlayın.
Mercimekler renk değiştirip suyunu çekince üzerine ince bulguru ekleyip karıştırın.
Mercimek ve bulguru tencerenin kapağı kapalı bir şekilde yaklaşık 20 dk. demlenmeye bırakın.
Diğer yandan yeşil soğanı ve maydanozu ince ince kıyın.
Yeşilliklerle birlikle mercimek ve bulguru iyice karıştırın.
Köfte şeklini verin ve limon ile servis edin.
Ben damak tadımıza göre yukarıdaki baharatlardan biraz azaltarak kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder