17 Eylül 2006 Pazar

Hindistancevizli Kurabiye


Bu tarifin blogda olduğunu sanıyordum.
Sanıyordum çünkü geçen hafta arkadaşım beni Cafe den arayıp hindistancevizli kurabiyenin tarifini istedi. Siteden arşivden girip bak dedim.

Aradan 5 dk. Geçti ve arkadaşım sitede yok dedi? Nasıl yani link mi çalışmıyor acaba derken gece gelip baktım ki gerçekten yokmuş? Hâlbuki bu tarif 2005 in Kasım ayında yazılmıştı siteye yerleştirilmek üzere. Ben muhtemelen yine yazacağım derken bıraktım ve başka tarifler girdi araya. Üstelikte yemekvebiz mail grubumuzda ve birçok mail grubunda defalarca paylaştım bu tarifi. Yok, artık sıraya aldım eski tarifleri düzenleyip bitireceğim. Zamanı geçiyor önemini yitiriyor.



Fatma ya çok teşekkür ediyorum, zira ben hala bu tarif arşivde diyerek bakmayacaktım bile.




Kolay bayatlamayan bir kurabiye oluyor. Ben, kurabiye piştikten sonra alıp poşetlere koyup ya da dondurucu için özel satılan kaplara koyup dondurucuda saklıyorum. İhtiyaç halinde ani misafirlerde çıkarıp fırın tepsisine koyup 100 derece fırında ısıtıyorum. Çay demlenene kadar kurabiyeler hazır.


HİNDİSTANCEVİZLİ KURABİYE

malzemeler
• 2 Yumurta
• 250 gr. Margarin ( oda sıcaklığında )
• 3 su bardağı un
• 1 su bardağı pudraşekeri
• Yarım paket kabartma tozu
• 1 çay bardağı hindistancevizi

üzeri için
1 çay bardağı hindistancevizi

yapılışı
1. Yumurtaların sarısını ve beyazlarını ayırın.
2. Sarılarla birlikte margarini ve pudra şekerini birlikte mikserle krem haline gelene kadar çırpın.
3. Un, kabartma tozu ve hindistancevizini ekleyip yoğurun.
4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
5. Hamurların bir yüzünü yumurta akına ve sonrada hindistancevizine bulayıp yağlanmış fırın tepsisine dizin ve 180 derece fırında 20 dk. Pişirin.

Benim Notlarım
Hamur piştiğinde bile dokunduğunuzda yumuşacık oluyor fırının içinde bu yüzden aldanıp ta fazladan bırakmayın fırında. Ben 25 dakika bıraktım fırında. Ama son 5 dakika fırın ısısını 160 dereceye çektim. Zira hindistancevizleri fazla kızarıp yanacaktı. Kendi fırın ısınıza göre ayarlama yapın...

Afiyet Olsun
Figen K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder