21 Eylül 2006 Perşembe

Hamsi Koydum Tavaya

Merhaba

Bu aksam yemekte ne vardi konusunu isledigimizi biliyorsunuz
cogunuz
Yemekbiz yahoo gurubumuzda.
Gurupta herkes pisirdiklerini paylasiyor tum yemekbiz dostlari ile.
Bende bu aksam bizim soframizda ne vardi onu sizlerle paylasmak istedim.
Gectigimiz gunlerde bugulamasini yaptim, bu aksamda tavasini.
Bu donem hamsi cok bol ve mutfak butcesini sarsmayacak durumda.
Bugun kilosunu 3 Ytl. den aldim. Ne guzel degilmi?

Hamsili tariflere gecmeden once hamsinin bize ne faydasi var yazmak istedim sizlere.
Karadeniz’in ünlü hamsisi, Omega-3 yağı zenginliğiyle kolesterol seviyesini düşürüyor, kanın pıhtılaşmasını önleyerek damar tıkanıklığı, kalp krizi, dolayısıyla felç geçirme riskini düşürüyor. Uzmanlar, hamsinin haftada en az 1 kez yenmesini, kalp hastaları içinse bu miktarın haftada 3-4 porsiyona çıkarılmasını öneriyorlar.


Hamsi Bugulama

1 kg hamsi
3 tane limon suyu
3 kasik zeytinyag
tuz

Hamsileri ayikliyoruz, bugulama yaparken
kilciklarini ayiklamiyorum ben. Ayiklayip yikadigim hamsileri tuzlayip biraz bekletiyorum.
Sonra hamsi bugulama yapacagim tepsiye zeytinyagi koyup tamami ile yagliyorum. Hamsileri duzgunce yerlestirip uzerine limon sularini dokuyorum. Kapagini kapatip kisik ateste suyunu salip cekene kadar bekliyorum.
Cabuk pisiyor.
Bugulamayi gecen hafta soframiza konuk etmistim, bu aksamda tavasini yaptim.

Hamsi Tava

1.5 kg hamsi
1.5 su bardagi sivi yag ( kizartma icin)
1 su bardagi un ( sevenler yarim su bardagi misir unu ilave edebilir)
tuz

Hamsileri bu sefer kilciklarindan arindirarak ayikliyorum.
Yikiyorum tuzla beklettikten sonra her hamsiyi birbirine yapistirip unluyorum.
Sonrada kizgin yagda kizartiyorum.
Roka ile servise hazir ediyorum.

Hamsili sezonu kacirmayin derim. Taze ve leziz bu donem. Hepinize kolayliklar diliyorum.
Afiyet olsun.

Zeynep T.


Ozur: Evet gurbette yasayan tum hamsi severlerden ozur diliyorum.
Yillardir gurbette yasadim. En son 6.5 sene once hamsi yemistim. Balik
sezonu acildigindan beri bol bol yemege calisiyorum. Tum gurbetteki
hamsi severler sizleride hamsileride cok seviyorum. Dilerim en kisa
zamanda sizlerde sofranizda hamsiye kavusursunuz.
Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder