26 Eylül 2006 Salı

Depo' dan :) Lahana Salata- larım

Hazır Lahana mevsimi gelmişken depodakileri temizlemeye devam edeyim..

Bir dönem yemekvebiz mail grubumuzda Lahana Salataları cokca konusulmustu.
O dönem bende heves edip alıp yapmıştım o gün bugündür yapıyorum.

Yani yaklaşık 1,5 yıl oldu bu alatayı yapalı ben henüz yayınlıyorum. Özellikle kırmızı köz biberli olan salatanın resmi belli ediyor kendini.

Diğer salatayı ise Cafe de yaptığımda cekmiştim 6 ay önce.


Lahana yı benim gibi yemek olarak tüketemiyorsanız mutlaka salatasını yapın derim. Ben bir tek, oda güzel yapılırsa Lahana Sarmasını yiyebiliyorum.






Yoğurtlu Mayonezli Lahana Salatası

Lahanaları incecik kıyın. Tuzlayıp ovuşturun, bir süre bekletin yumuşayacaklar bu şekilde. Daha sonra bolca suda yıkayın fazla tuzu gitsin. Sizin istediğiniz miktara göre havuç rendesi ilave edin ve göz kararı yoğurt, 2 kaşık mayonez ve sarımsak ilave edip azıcık tuz ile tatlandırıp karıştırın.
Servis sırasında dereotu ile süsleyebilirsiniz. Ben seviyorum dereotunu bu salatada.
Ancak resimde yok. Çünkü Cafe de dereotu pek istenmiyor.









Kırmız Köz Biberli Lahana Salatası

Yine aynı şekilde lahanaları hazırlayıp, köz biberleri kıyıp , bir tutam maydanoz ve dereotu ile harmanlıyoruz. Üzerine zeytinyağı, limon, tuz ile sos yapıp döküyoruz. Bu şekliyle 1 gece dolapta kalıp ertesi akşam yenirse çok daha güzel oluyor tüm lezzetler birbirine işlemiş oluyor.


Her iki salatayı da tavsiye ediyorum. Hoş birçoğunuz artık biliyorsunuzdur, olsun henüz yeni gören arkadaşlarımız için not olsun.


Şimdi işe gidiyorum. Saat 06.45 gec bile kaldım. Şu sıralar çok yoğunum. 1,5 aydır Cmt. Pazar dahil çalıştım çalışacağımda.. Dün gece yazayım dedim vakit kalmadı inanın şimdi sahurdan sonra oturdum ancak…

Ramazan ayının ve tüm günlerimizin bol bereketli ve sağlıklı geçmesini temenni ediyorum..

Figen K.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder