9 Aralık 2007 Pazar

LİMONLU MERENGLİ TART

Bu tarifi ne zaman lezzet dergisinden aldım bilmiyorum ama bir ara almışım.Geçen gün gelecek olan misafirlere yaptım.Ben limonlu yaptım siz isterseniz portakallı isterseniz vişneli de yapabilirsiniz.Tartı dr.oetker tart hamuruyla yaptım,böylesi kolayıma geldi açıkçası siz isterseniz tartı aşağıdaki tarife göre kendiniz de yapabilirsiniz.

MALZEMELER:

TART İÇİN:

150 gr.şeker
200 gr. tereyağ
2 yumurta
250 ger. un

KREMA İÇİN:

3 yemek kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı su
yarım su bardağı şeker
yarım su bardağı limonsuyu
2 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı tereyağ

MERENG İÇİN:

3 yumurta akı
1 su bardağı şeker

YAPILIŞI:

Önce tartı yapıyoruz.Ben dr.oetker tart hamuruyla yaptım,üzerinde tarifi yazıyor.İsterseniz yukarıda verdiğim tart hamuru malzemeleri ile tart yapabilirsiniz.Malzemeleri çırpın en son unu eleyerek ekleyip çırpın.Üzerini nemli bezle örtüp yarım saat dinlendirin.Yağlanmış tart kalıbına yayın,üzerine yağlı kağıt serip fazla kabarmaması için bir avuç bakliyat serpin.Önceden ısıtılmış 165 derece fırında 10 dakika pişirin,bakliyatı ve yağlı kağıdı alıp bir on dakika daha pişirin tartınız hazır demektir.Pişen tartı bir tepsiye ters çevirerek çıkarın.Limonlu kremayı yapın.Önce nişasta ve ve suyu bir tencereye alın çırpın.Tencerenin altını yakıp şeker ve limon suyu ekleyin.Krema kıvamına gelince altını kapatıp yumurta sarılarını ve tereyağı ekleyip kaşıkla karıştırın sonra da blenderdan geçirip tartın üzerine döşeyin.Ayrı bir kasede 3 yumurta akını ve şekeri 15 dakika kadar çırpıp kar yapın krema sıkacağı ile tartın üzerine sıkın.200 derece üzeri kızarana kadar pişirin.Böylece tart üzerinde limonlu krema onun üzerinde merengden oluşan üç katlı tartımız hazır oldu.Tartı soğuyunca servis yapabilirsiniz.Kolay gelsin afiyet şeker olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder