22 Şubat 2007 Perşembe

Kuskus ve Visne Kompostosu


Merhaba

Anadolu ve ortadogu ulkelerinde cok tuketiliyor kuskus.
Sanirim kuzey Afrika ulkelerinde de cok fazla tuketilen bir gida maddesi.
Cezayir ve Fas icin milli yemek deniyor.
Pisirilmesi cok kolay, sindirimi hafif bir yemek bizler icin.
Anadolu'da kendine has bir kuskus tenceresinde
pisirildigini gordum cogu zaman.
Bu tencere simdilerin buharda yemek pisiren tencereleri gibi.
Bu tencerenin alt kisminda etli, sebzeli yemek piserken
uzerindeki suzgece kuskusu ilave edip, buharda pismesini
bekliyorlar.
Sonrasinda kuskus ile birlikte o etli sebze yemek birlikte
servise sunuluyor.Hem pilav hem makarna olarak yeniyor.
Ama esasinda bir makarna cesidi.

Benim kullandigim bu kuskus tamami ile ev yapimi.
Eriste makarna hamuru ile ayni yapiliyor. Sonra hamur kevgirden
geciriliyor, hazir kuskuslardan biraz daha buyuk oluyor taneler
ama cok daha leziz oluyor.

Tarife gelince:

  • 5 Su bardak su veya tavuk - et suyu
  • 400 Gr kuskus
  • 5 yemek kasik tereyag
  • tuz

Hazirlanisi:
  • Kuskusu pisirecegimiz tencerede once tereyagimizi eritelim.
  • Bir avuc kadar kuskusu tencereye alalim, tereyagda biraz cevirelim. Rengi koyulassin.
  • Daha sonra diger kuskuslari ekleyip hepsini tereyag ile ozlestirelim.
  • Hafif kavurma isleminden sonra ilik suyu ( tavuk veya et) biraz biraz kuskuslara ilave edelim. Tuzunu ekleyelim. Kuskuslar suyu cektikce yine ilik suyumuzdan ilave edelim.
  • Pistigi anlasildiktan sonra tenceremizi atesten alip, dinlenmeye birakalim.
  • Servis yaparken karabiber ile lezzet katabilirsiniz.


Biz kuskus ile birlikte visne kompostosunu tuketmeyi
cok seviyoruz.
Yazin ayiklayip sakladigim visneler
bunun icin cok iyi oluyor.

Ben dondurucuya koyarken visneleri tozsekere
buluyorum. Sonra
komposto yaparken biraz daha
seker ilave ederek tatlandiriyorum.


Hepimize afiyet olsun.

Zeynep T.

not: bir suredir bloga tarif koyamadim, cunku bloglari gezerek tarifleri
calan insanlar yuzunden biraz hevesim kirildi. Emege ve kisiye sayginin
ogrenilmemesi cok uzucu bana gore.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder