7 Aralık 2006 Perşembe

Ayva Receli



Merhaba

Gectigimiz gunlerde recel konusu epey gundeme geldi Yemekbiz
paylasim gurubumuzda. Bende yillardir yapmamistim acikcasi
ayva receli. Daha once yasadigim yerde bulmak zordu. Bu sene ayva
pek bol. Agaclar, tezgahlar ayva dolu. Eskilerin tabiri ile kis
soguk ve uzun olunca ayva cok olur derlerdi.
Bu senede zor bir kis olacak bu gidisle.
Uzun suredir yapmadigim icin gurubumuza gelen tarifler
dogrultusunda bende ilk denememi yaptim.
Cok guzel bir recel oldu. Biz cok sevdik. Zipzip bile ayva recelli
ekmek yiyor bugunlerde :))

Malzemeler

6 adet irice ayva
4 su bardagi seker
1/2 su bardagi su
ayva cekirdekleri
1/2 limonun suyu


Nasil mi Yaptim?

Ayvalarimi yikadim, kabuklarini soydum. Cekirdeklerini atmadim.
Sonra hepsini rendenin iri kismi ile rendeledim.
Uzerine yarim bardak suyu dokup tenceremi atese koydum.
Ayvalar biraz yumusayana kadar pisirdim.

Daha sonra uzerine sekeri dokup, ayva cekirdeklerini ilave edip
recelimi yapmaya basladim. Kisik ateste pisirdim.
Koyulasinca yarim limon suyunu ilave ettim.
Biraz daha bekledikten sonra atesten aldim.
Iliyinca sabirsizca ekmegimizin uzerine surup yemeye basladik:))

not: bu linke tikladiginizda ayvanin faydalarini detaylari ile bulacaksiniz.
http://www.beyan.com.tr/arsiv/2000/ocak/saglik.htm


Afiyet olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder