10 Nisan 2007 Salı

Akçaabat Köfte

























Merhabalar arkadaşlar,
Çok uzun zaman oldu yine biliyorum.
Ancak ne yazık ki vakit bulamıyorum emin olun.
Cafe, ev arası gidip geliyorum. Cafe nin alışverişleri için, kasap, manav, market ve hafta sonu çalışmaları da eklenince içinden çıkılmıyor.


Üstelik evde ilgi ve alaka bekleyen bir küçük oğlum ( 5 yas ) ve bir büyük oğlan ( eşim ) var:) Dolayısı ile siz tahmin edin halimi…

Bunları yazdım belki bir nebze kendimi affettirmeme yardımcı olur ve beni anlarsınız diye.


Bu tarifi geçen sene Cafe de yapıp çekmiştim ama yayınlamak mümkün olmadı.
Bahar ayındayız, piknikler başladı buralarda.
Bu yüzden aklım bu tarif geldi, tam zamanıdır.

Akçaabat Köfte sinin temel özelliği aslında sarımsaklı olması.
6 sene önce bir Karadeniz Turuna katılmıştık. Orada yediğim bir Akçaabat köfte de domates rendesi olduğunu söylemişti Lokantadaki bayan.
Bu sebeple ben de içine domates rendesi ilave ediyorum.
Ben kendimce bu şekilde yapıyorum okuduğum bilgilerden öğrendiğim kadarı ile.

Gerçek Akçaabat Köfte nasıldır bilen varsa paylaşalım mı?

malzemeler
• 1 kg. dana kıyması
• 4 dilim ekmek içi
• 3 adet sarımsak
• 1 domates rendesi
• Tuz, karabiber

yapılışı
1. Kıymaya bir miktar, dana nın ön kol etinden ve döş kısmından ekletelim
2. Mümkünse 4-5 dilim ekmek içi ve sarımsaklarla birlikte makineden gecirelim. Böylece hem ekmekler hem de sarımsaklar kıymanın kaynaşmasına yarayacaktır.
3. Daha sonra domates rendesini, tuzunu karabiberini ekleyip yoğuralım.
4. Yoğurma işlemini ne çok uzun ne de çok kısa tutalım,
5. Baktık kıyma özleşti bırakalım.
6. Avuç içimizle şekil verip biraz dinlenmeye bırakalım köfteleri.
7. Yine mümkünse kömür veya odun ateşinde ızgara yapalım.
8. Ama evde yapacaksanız her hangi bir elektrikli ızgarada yapabilirsiniz.
9. Mangal ya da ızgarayı varsa kuyruk yağı ile silelim, köfteler yapışmasın ve yağ lezzetini versin.

Yanında halka domates ve yeşilbiber de kızartalım birlikte servis yapalım:)

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder