16 Ocak 2007 Salı

Portakalli Tatli

Merhaba
Portakalin tezgahlarda en cok bulundugu bir mevsimdeyiz.
Tum narenciye urunleri cesit cesit kendini gosteriyor bize.
Bende sizlerle bugun bu guzel portakalli tatli tarifini paylasmak
istedim. Sizlerinde sevecegine eminim.
Portakalin sagladigi faydalari saymakla bitiremiyoruz.
Portakal C vitamininin yanı sıra B vitamini, potasyum, kalsiyum,
magnezyum da içeriyor. Lifler, organik asitler ve şeker açısından da zengin.

Tatlimiz icin gerekli malzemeler:


4 su bardagi portakal suyu ( taze s1k1lmis)
2 su bardagi su
6 yemek kasigi bugday nisastasi
16 yemek kasigi tozseker
100 gr. tereyag
20 adet kare buskuvi

Hazirlanisi:

Portakal suyumuzu, 2 bardak suyumuzu, nisastamizi tencereye koyup
pisirmeye basliyoruz, karisim ilimaya baslayinca yavas yavas sekeri
ilave ediyoruz. Surekli karistirmaliyiz, topak olmasini onlemeliyiz.
Kaynama durumuna gelincede tereyagi ilave ediyoruz bu karisima.
Sonrasinda atesten alip ilimasini bekliyorum.
Cam cukur bir servis kabini islatiyorum.
Bu portakal sulu karisimi icine bosaltiyorum.
Buskuvileri cok kucultmeden kirip icine atiyorum.
Yaklasik 3-4 saat buzdolabinda bekletiyorum.
Servis yapacagimiz zaman ters cevirip tabaga alip dilimliyorum.

Portakalli lezzetleri sevenler icin guzel bir secenek.
Afiyet olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder