3 Ocak 2007 Çarşamba

Çaylı Kek





































Tüm dostların geçmiş bayramını ve Yeni Yılını tekrar kutluyorum.

Bu bayram bizim için pek iyi olmadı.
Bayram öncesi başlayan aksilikler oldu.
Önce oğlum rahatsızlandı, gece boyunca kustu, derken ertesi gün onu krese gonderemedim, benimle beraber 2 saat Café ye aldım, ama o sırada ben hızla sebze doğrayayım derken sol elimin serce parmağını kestim, hemen acile gittim. Dikiş dediler, dikiş fobim olduğu için mumkunse yapıştıralım dedim , tedavi süresi uzar dediler ama ben yapıştırma istedim , işlem yapıldı ve Café ye geri dondum.

Oğlum ertesi gun tam duzeldi aman dedim Bayrama iyi gireceğiz, ama ben Arefe günü yataktan kalkamadım, sanırım vücudum yorgunluğa dayanamadı ve sonunda iflas etti. Arefe ve Bayramın 1. gunu yattım, sadece sabah anneme ve gece kayınvalideme gidebildim.

Boylece Bayramda geldi geçti hastalıklarla, inşallah duzelecegiz diyorum. Yarın çalışmaya devam, bu arada pansumanım değişecek yarın.

Bu gece başka tarifler eklemeyi düşünüyordum aslında, ancak henüz bilgisayarda kayıtlı değil ve yazacak kadar iyi hissetmiyorum kendimi, bu sebeple arşivde uzun süredir bekleyen ve çok sevdiğim hemen her hafta Café de yaptığım keki yayınlamak istedim.

Malumunuz çoğumuz Çaylı Kek yaparız eminim.

Ben Çaylı Kek e Limon Kabuğu Rendesi eklemeyi seviyorum.
Limon kabuğunu denemediyseniz deneyin derim, hoş bir ferahlık veriyor.

Umarım bundan sonraki günlerimizi daha sağlıklı geçiririz.
Zira hayatta en önemli şey önce sağlık, sonra huzur.

Hepinize güzel bir hafta diliyorum…


malzemeler
• 4 yumurta
• 2 su bardağı şeker
• 1 çay bardağı sıvıyağ
• 1 su bardağı çay ( dem )
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya
• 2,5 su bardağı un
• 1 yemek kaşığı kakao
• 1 yemek kaşığı nişasta
• 1 yemek kaşığı tarçın ( istege gore azaltabilirsiniz )
• 1 limon kabuğu rendesi ( arzuya göre )

yapılışı
1. Tüm katı malzemeleri karıstırıp eliyoruz.
2. Yumurta ve şekeri çırpıyoruz
3. Sıvı yağı ekliyoruz biraz çırptıktan sonra unlu karısımdan azar azar ekliyoruz,
4. Bu arada çayımızı da ekliyoruz ve kalan unlu malzemeyi ekleyip çırpıyoruz.
5. 175 derecede 40 dk. Pişiriyoruz

Afiyet olsun,
Figen


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder