28 Kasım 2006 Salı

Kavurma Borek



Merhaba

Gectigimiz gunlerde kalabalik bir misafir gurubunu agirladim. Bu boregi
kayinanneden ogrendim.
Birgun oncesinden hazirlama imkani oluyor.
Ertesi gune kalinca lezzeti daha da guzel oluyor. Kitir kitir yemesi cok hos.

Malzemeler

Ic:
750 gr dana kiymasi
1.5 su bardagi pirinc
tuz – karabiber
4 kasik zeytinyag
1 su bardagi sicak su

Hamur:

1.5 kg un
1 su bardagi zeytinyagi
2 su bardagi ilik su
1 yemek kasik tuz
½ bardagi nisasta
1 paket tereyag ( eritilip ilinmasi beklenecek)

Nasil mi Yaptim?

Once icimizi hazirliyorum.
Kiymayi tavada kavuruyorum. Zeytinyag ilavesi ile.
Kiymalara tuz ve karabiber ilave ediyorum.
Yikanmis ayiklanmis pirincide kiymaya ilave ediyorum.
Biraz kavurduktan sonra birlikte sicak suyu ilave edip ocagi kisiyorum.
Tavanin kapagini kapatiyorum.


Hamur teknesine unu eleyerek aliyorum. Ortasini acip zeytinyag, tuz ilave ediyorum.
Yogurma islemini yaparken ilik suyu ilave ediyorum.
Hamuru biraz dinlendiriyorum












Sonra hamurdan bezeler hazirliyorum. Bu bezelerden 3 tanesini aciyorum. Acilan yufkalar arasina tereyag suruyorum.



Bu ust uste gelen yufkalari sonra rulo yapiyorum.

Dondurucuya kaldiriyorum. Sogumasini bekliyorum.












Rulonun soguduguna emin olduktan sonra cikariyorum ve kucuk rulolar kesiyorum.

Bu rulolari nisasta ile kucuk kucuk aciyorum.










Bu kucuk hamurlara icimizden yerlestiriyorum. Sonra pogaca gibi katliyorum. Katmala isleminden sonra disaridan iceriye dogru kivirarak bukuyorum.



Tepsiye yerlestirip uzerine yumurta sarisi surup isitilmis firinda 175 C’de

Alt ve ustu kizarana kadar pisiriyorum.

Kolay gelsin ve Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder