6 Haziran 2007 Çarşamba

Talas Boregi

Merhaba Sevgili Yemekbiz Dostlari,

Ne zamandir blogumuzu guncelleyemedik. Figen'cim is yogunlugunda, ben ev
yogunlugunda derken epey bir suredir tariflerimizi paylasamadik.
Badana, boya isine kalkistim ben. Ustune bir de usuttum sanirim, 2 gundur
yataktan kalkamiyorum. Yazin hasta olmak hic cekilmiyor.
Sizlerle gecenlerde yaptigim " Talas Boregi " tarifimi paylasmak istedim bugun.

Malzemelerim:

1 paket milfoy hamuru
1/2 Kg Kemiksiz Ve Yagsız Koyun Eti
1 Orta Boy Sogan
1 Çorba Kaşığına Yakın Tereyagı
1 cay bardagi bezelye (haslanmis)
1 patlican ( kup dogranip kizartilacak)
1 buyuk patates ( kup dogranip kizartilacak)
1 cay Kasigi Tuz
1 Tatlı Kasigi Domates Salcası
1 Su Bardagı Su
Boreklerin ustu icin: 1 Yumurta Sarısı

Hazirlanisi:

Etleri kucuk parcalar halinde dograyin.Tencerede tereyagını eritin.
Dörde bölüp ince ince doğradığınız soğanlari icinde hafif pembeleştirin.
Tuzunu ekleyin,soğanları öldürün ve etleri koyun.
Kapağını kapatıp kısık ateşte arasıra karıştırın.
Et suyunu verip çekinceye kadar pişirin.
Kizartilmis patlican, patates ve bezelyeyi dahil edin.
Salca ve suyunu koyup altını kısıp yaklaşık
1-1,5 saat pişirin.Etler iyice pişince suyunu süzün.
Bu suyu bir kenarda saklayın.
Etli karisimi geniş bir kaba alın,soğumaya bırakın.
Milfoy hamurunun orta kismina etli, sebzeli karisimi
koyup dort koseden katlayin.
Katladigimiz kisim alta gelecek sekilde tepsiye siralayin.
Yumurta sarisini uzerlerine surun.
Isitilmis firina suruyorup, hamurlar kizarana kadar bekliyoruz.
Iliyinca servis yapiyoruz.
Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder